Hírlevél | 2016. 10.
Arhívum

A tehetség közügy

Nagy István
2016.10.
A képesség (tehetség) olyan potenciális erőforrás, ami kivételes pillanatokban spontán tör a felszínre. Mint az olaj. Ám az esetek többségében a befektetett munka mennyisége és a társadalmi beágyazottság adja meg a választ a kérdésre: mekkora tartalékokat rejt a mély, a tehetség felszínre emeléséhez rendelkezésre áll-e megfelelő erőforrás, infrastruktúra. És ha szűkében vagyunk lehetőségeinknek, honnan lehet forráshoz jutni az értékes „természeti kincs” kinyeréséhez. Hol talál a család, közösség, szűkebb és tágabb környezet (szülő, egyesület, zeneiskola, tudományos szakkör) külső segítségre, megtartó, támogató hozzáállására. A tehetség egyrészt személyes-, másrészt közösségi ügy, tehát közügy, közkincs.

Ezt a közösségi ügyet, feladatot a MOL által működtetett Új Európa Alapítvány (UEA) felvállalta. Az alapítvány idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. Az elmúlt 10 évben több mint 1 milliárd forintot fordított fiatal tehetségek – sportolók, művészek, a tudományban jeleskedők –fejlődésének, és gyógyításra szoruló gyermekek felépülésének támogatására.

Az alapítvány a jubileum évében minden érintettet – támogatottakat, szervezeteket, hozzátartozókat, nevelőket, önkénteseket – közös ünnepségre hívott a virtuális és a valós térben.

Az UEA megtisztelő felkérésnek eleget téve a Salt kidolgozta a rendezvénysorozat koncepcióját és felépítette vizuális kommunikációját.

Az alapítvány – szellemiségére oly jellemző módon- nem magát akarta ünnepeltetni, hanem az eseményt és eszköztárát is arra használta fel, hogy a közfigyelmet célcsoportjára irányítsa. Ezért az arculat alap attitűdje a személyes megszólítás, bátorítás, a kiállás a fiatalok irányába: A TEHETSÉG BENNED VAN! Az arculat ezt az üzenetet fordította le vizuális nyelvre. Egyrészt magának a mondatnak a buzdítását kívántuk felerősíteni, kihangosítani lendületes, dinamikus grafikai elemekkel, másrészt ezt az alaphangot igyekeztünk plusz rétegekkel gazdagítani. A vizuális kommunikáció két irányba kínál fel utat az asszociatív gondolkodás számára:
01. Az ujjlenyomat mintázata a tehetség személyes, mással össze nem téveszthető jellegét jelenti.
02. A hullámzó, kiáradó, dinamikus energiakörök pedig a tehetség közösségi jellegére, küldetésére tesznek utalást. A tehetség másokra hatással van, kisugárzik, megmozdít. Ezért a szó legnemesebb értelmében szolgálat. Fontos tervezői szempont volt a vállalati jelleget, a MOL és ezen belül az UEA státuszát az arculatban biztosítani.

A kampány keretében ebben az évben az alapítvány kivételes lehetőségként nyílt szavazást biztosított az érdeklődők számára: 30 egyéni jelöltre és 19 civil szervezetre lehetett voksolni a jubileumi weboldalon. Közel 80.000 szavazat érkezett az oldalon keresztül. A legtöbb szavazatot elért jelöltek nyerhették el az alapítvány idei kiemelt támogatását. Az oldal konverzióját video spottal és banner hirdetésekkel támogattuk. A videó spot-ot közel 114 ezren tekintették meg.

A kampány betetőzéseként a millenárison koncertekkel, interaktív foglalkozásokkal, előadásokkal és díjátadóval egybekötött családi napot tartott az UEA.

Az ügynökségi feladat vázlatosan a következő elemeket tartalmazta:
Koncepció kialakítása, arculat, weboldal, jubileumi kiadvány és a rendezvény vizuális elemeinek tervezése, kampány video tervezés és gyártás, project management, ügyfél oldali és alvállalkozói kapcsolattartás.

A videó spot-ot innen éritek el.

 
A munkában résztvevő Salt-os team:
Bazsó Gabriella / Copywriter
Fábián Attila / Account Manager
Légár Béla / DTP
Oláh Anikó / Online
Nagy István / Design

Lépj velünk kapcsolatba a címen
www.salt.hu