Hírlevél | 2017. 03.
Arhívum

Erre figyelünk 2017-ben

Gazda Emese, Oláh Anikó
2017.03.
1. 2017: fókuszban a mobil
 
2016 tagadhatatlanul a mobil éve volt, hiszen év végére már átalakult a netezésre használt eszközök sorrendje. Az eddig listavezető számítógépeket felváltotta a mobiltelefon, vagyis ma már többet netezünk mobilon, mint asztali gépen, laptopon.
 
Jelenleg 2,7 milliárd ember rendelkezik okostelefonnal, hetente átlagosan 7 órát töltünk mobilos böngészéssel, 8 órát pedig különböző alkalmazások használatával. Egyre gyakoribb, hogy akár napokig nem kapcsoljuk be laptopunkat, inkább megpróbálunk mindent elintézni a mobilunkon, ezzel együtt pedig mobilos tevékenységeink is változnak: néhány évvel ezelőtt még csak telefonálásra, szórakozásra, a kommunikáció fenntartására használtuk, most azonban már fontosabb ügyeket is elintézünk mobilon keresztül, például befizetjük a számlákat, vásárolunk. A mobilos vásárlási szokásaink is nagyon érdekesen alakulnak: míg régen a kisebb ügyeket, alacsony költségekkel járó vásárlásokat intéztük, ma már akár egy autót is merünk mobilon keresztül vásárolni.
 
Kommunikációs szempontból számunkra az egyik legfontosabb feladat minden információt, eszközt, tartalmat és üzenetet úgy megtervezni, hogy a mobilon is hatékonyan működhessen. Ha kíváncsi vagy, mennyire mobilbarát a weboldalad, itt tesztelheted!
 
És még egy bónusz érdekesség a mobil kapcsán: állítólag naponta százötvenszer lépünk kapcsolatba a telefonunkkal (kapcsolatba lépésnek számít a telefonálás, internetezés, játék, vagy akár az is, hogy ellenőrizzük, hány óra van). Aki nem hiszi, járjon utána, a Checky nevezetű alkalmazás ugyanis mérni tudja a telefonos habitusainkat.
 
2. Videó, videó, videó
 
Egyre többen úgy gondolják, hogy 2017-ben videóban tudjuk legegyszerűbben eljuttatni üzenetünket célcsoportunkhoz. A feladat azonban nem ilyen egyszerű, a videók megnézése ugyanis több időt vesz el a felhasználóktól a képekkel ellentétben, így nagyon tudatosan kell felépítenünk a videókat ahhoz, hogy azt végig is nézzék. Ennek ellenére egy jól felépített kampányban még mindig a videó a leghatékonyabb, legolcsóbb online hirdetési eszköz.
 
3. Élő közvetítések
 
A live streaming a tavalyi év egyik legfontosabb újítása, ami úgy tűnik, 2017-re érik be igazán. Először sokan kételkedve fogadták, ma azonban már egyre többen merik használni. Januártól a Facebook mellett már az Instagramon is használhatjuk, de várhatóan több helyen is megjelenik a közeljövőben.
Az élő közvetítéseket a közösségi médiafelületek sokkal több emberhez eljuttatják, gyakran értesítőt is küldenek arról, ha valaki épp élőben közvetít valamit. Legyünk bátrak és használjuk, mert ez egy hatékony, ingyenes eszköz! Az élő közvetítés növeli a lojalitást, segít abban, hogy közelebb vigyük márkánkat a felhasználókhoz.
 
4. Eltűnő tartalmak
 
Az eltűnő tartalmak először a Snapchaten jelentek meg: az egymásnak fotókkal és videókkal üzenetet küldő alkalmazásban ha készítünk egy fotót, eldönthetjük, hogy az hány másodpercig jelenjen meg a címzettnek, vagyis egy másik Snapchat-felhasználónak. Az általunk küldött tartalom minimum 1, maximum 10 másodpercig jelenik meg a befogadónál, utána pedig eltűnik, később nem nyithatjuk meg újra.
A módszer annyira népszerűnek bizonyult, hogy ma már több felület is lemásolta a Snapchatet: először az Instagramon, később pedig a Facebook Messengeren is megjelentek a 24 óra után eltűnő képek, videók.
 
5. Chatbotok
 
A Facebook újra szintet lépett az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban. A Messengerben már használhatunk chatbotot, melynek lényege, hogy a felhasználókkal nem személyesen vesszük fel a kapcsolatot, hanem előre meghatározott válaszokat küldünk egy roboton keresztül. Senki nem szereti hívogatni a cégeket, így bátran kijelenthetjük, hogy ez az ügyfélszolgálat jövője.
A legtöbb közösségi csatornán, például a Viberen, Snapchaten, Instagramon már megjelentek a chatbotok. Az is várható, hogy idővel a böngészők szerepét részben felváltják, hiszen azon keresztül gyorsabban hozzájutunk az információkhoz. A trendek azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia és az integrált chatbotok fókuszban lesznek a jövőben.
 
Összegezve a fenti információkat úgy gondoljuk, érdemes az innovatív technológiák újításait használni vállalatunk kommunikációja során, ezek az eszközök viszont csak akkor hoznak megfelelő eredményt, ha megismerjük a célcsoportunkat, és az új eszközöket mindig kommunikációs stratégiánk részeként használjuk!

Lépj velünk kapcsolatba a címen
www.salt.hu