Hírlevél | 2017. 03.
Arhívum

Viszlát tarvadak, koslató rókák, barcogó dámszarvasok!

Oláh Anikó
2017.03.
Ügynökségünk tavaly januárban megnyerte a SEFAG Zrt. 2016. évi kommunikációs és marketing stratégiájának elkészítésére és megvalósítására kiírt pályázatot. Ez az együttműködés 2017. év elején lezárult. Kijelenthetjük, hogy a közös munka nehezen indult, de összehangolt csapatmunkával, ügyfélorientált hozzáállással legyőztük az akadályokat.
 
A megbízásunk célja a SEFAG Zrt. turisztikai, lakossági szolgáltatásainak népszerűsítése, lakossági értékesítése és ezen keresztül a SEFAG Zrt. reputációjának növelése volt. A somogyi erdőkincs csodálatos értéke hazánknak. Magyarország legváltozatosabb erdei élővilága, gazdag vadállománya, különleges látnivalói vonzó úti céllá teszik, és számos kommunikációs tartalmat szolgáltatott nekünk. A feladatunk gyakorlatilag a SEFAG Zrt. újrapozícionálása volt, mégpedig sokrétű tevékenységének egységes kommunikációjával, melynek során a SEFAG Zrt. mint Magyarország legváltozatosabb erdőterületének, a somogyi erdőnek az őrzője, értékteremtője került megjelenítésre, egyfajta társadalmi célcsoportú ernyő-márkaként. Az újrapozícionálás során prioritás volt az erdőgazdálkodás mellett a turisztikai kínálat és a társadalmi szolgáltatások markáns megjelenítése a kommunikációban.
 
Elsődleges célunk a SEFAG Zrt. ernyő-brandjének felépítése volt, másodlagosan pedig a SEFAG Zrt. turisztikai almárkáinak újrapozícionálása, népszerűsítése és értékesítése.
A közös munkát egy teljes arculatfrissítéssel kezdtük, ahol a stratégiának megfelelően a Sefag Zrt. logójának mai grafikai nyelvbe történő átültetése után az ernyő-brandhez kapcsolva megterveztük az almárkák vizuális megjelenéseit is. A logotípia következetesen magába foglalja a márkaértékeket, és a SEFAG Zrt. vállalati értékeit és hagyományait is hitelesen hordozza.
 
A kommunikáció során a következő állomásunk a somogyi erdő, Magyarország legváltozatosabb erdejének kommunikálása volt a Facebookon és PR cikkekben. A somogyi erdők természeti és turisztikai aktualitásait közelebb vittük számos online csatornán az erdő, az állatvilág és a csillagászat szerelmeseihez. Nem egyszer a kis magyar növényhatározót is fel kellett csapnunk, mert a tölgy, a cser, a gyertyán, a juhar, az éger, a nyár, a fűz, a szil, a kőris, az erdei fenyő, a boróka, a hárs bemutatása nap mint nap sok kérdést vetett fel bennünk, bölcsész végzettségűekben. A legnagyobb kihívás ebben a szakaszban az volt, hogy az erdészeti szaknyelvet megértsük és közérthetően írjuk meg az üzeneteinkben. Az egész csapatunk megismerkedett a barcogó bikákkal, a koslató rókákkal, a gím- és dámszarvas közötti különbségekkel.
 
A kulcsüzenet könnyebb és szélesebb körű kommunikálása érdekében sajtóutat szerveztük a turizmus iránt érdeklődő újságírók részére. A sajtóút szervezésével az volt a célunk, hogy azokkal ismertessük meg személyesen a somogyi erdő látnivalóit és legfőbb értékeit, akik a segítségünkre lehetnek a fő üzeneteink közvetítésében. Bár az időjárás nem volt kegyes hozzánk, az egész napos kitartó eső ellenére – a született cikkek tanúsága szerint tartalmas és informatív látogatást szerveztünk a sajtó képviselőinek.
 
A somogyi erdő kiemelt turisztikai desztinációja a Zselici Csillagpark. A kommunikációs célunk az volt, hogy Európa első Nemzetközi Csillagoségbolt-parkjaként vezessük be a köztudatba a látogatóközpontnot. A Zselici Csillagparknak, somogy égboltjának új brand üzenetet terveztünk, az új arculatnak megfelelően a látogatóközpont weboldala új designt kapott, valamint készítettünk egy brand filmet, indítottunk Facebook Valentin-napi játékot és számos megjelenést generáltunk a nyomtatott és online sajtóban egyarán.
 
Ha a csillagokon már túl vagyunk, nem is kell messzire mennünk, csak a Csillagpark szomszédságába, a családias hangulatú Hotel Kardosfáig. A háromcsillagos erdei wellnesshotelnek új weboldalt fejlesztettünk, számos print és online megjelenést generáltunk, akár még a karácsonyfa alól is! ;) A somogyi erdők Facebook oldalán közösségépítő játékokat szerveztünk, és megismertettük játékosan az érdeklődőket a somogyi erdők túraútvonalaival is!
 
Jó néhány online és offline megjelenést terveztünk: szórólapot, képeslapot, étlapot, plakátot, leafletet, hírlevél sablont, Facebook kreatívokat, bannereket. A legegyszerűbb feladatokban is találtunk meglepően nagy kihívásokat! Terveztünk Vadászati katalógust, melyen a karácsonyi szabadságok előtti hajrában minden designer kollégának volt legalább fél napnyi feladata, hogy időben le tudjuk adni a nyomdának. Izgalmas, lendületes, jó szakmai kihívásokkal teli időszakot zárunk. A SALT-on belül nincs olyan kolléga, aki nem vett részt a SEFAG Zrt. kommunikációs és marketing feladataiban. Ahogyan Róma sem egy nap alatt épült, úgy a somogyi erdő ernyő-brandnek és almárkáinak is van még további útja.
 
Milyen érzésekkel zárunk le egy ilyen hosszú együttműködést? Magával ragadó a somogyi erdő természeti és földrajzi adottsága és hát nem utolsó sorban a SEFAG Zrt. munkatársainak elhivatottsága és erdészeti szakértelme. Nem volt mindig egyszerű, de bevalljuk, hogy szerettük, és bízunk a folytatásban.
 

A munkában résztvevő Salt-os team:

Molnár-Bánffy Kata / ügyvezető
Nagy István / grafika
Oláh Anikó / projektvezető, online
Bazsó Gabriella / PR
Gazda Emese / online
Boros Áron / web
Pers-Kovács Nóra / fotó, grafika
Burus Botond / grafika
Légár Béla / DTP
Pampuryk Péter / grafika
Toronyi Péter / grafika
Balassa Nikoletta / grafika

Ajánló
HU Fehér karácsony. Havazás. Hó. Hókifli. Fehér karácsony. Hó. Só. SaltComm. Szeretettel kívánunk vele...
HU Fehér karácsony. Havazás. Hó. Hókifli. Fehér karácsony. Hó. Só. SaltComm. Szeretettel kívánunk vele...
Lépj velünk kapcsolatba a címen
www.salt.hu