Hírlevél | 2017. 03.
Arhívum

Viszlát tarvadak, koslató rókák, barcogó dámszarvasok!

Oláh Anikó
2017.03.
Ügynökségünk tavaly januárban megnyerte a SEFAG Zrt. 2016. évi kommunikációs és marketing stratégiájának elkészítésére és megvalósítására kiírt pályázatot. Ez az együttműködés 2017. év elején lezárult. Kijelenthetjük, hogy a közös munka nehezen indult, de összehangolt csapatmunkával, ügyfélorientált hozzáállással legyőztük az akadályokat.
 
A megbízásunk célja a SEFAG Zrt. turisztikai, lakossági szolgáltatásainak népszerűsítése, lakossági értékesítése és ezen keresztül a SEFAG Zrt. reputációjának növelése volt. A somogyi erdőkincs csodálatos értéke hazánknak. Magyarország legváltozatosabb erdei élővilága, gazdag vadállománya, különleges látnivalói vonzó úti céllá teszik, és számos kommunikációs tartalmat szolgáltatott nekünk. A feladatunk gyakorlatilag a SEFAG Zrt. újrapozícionálása volt, mégpedig sokrétű tevékenységének egységes kommunikációjával, melynek során a SEFAG Zrt. mint Magyarország legváltozatosabb erdőterületének, a somogyi erdőnek az őrzője, értékteremtője került megjelenítésre, egyfajta társadalmi célcsoportú ernyő-márkaként. Az újrapozícionálás során prioritás volt az erdőgazdálkodás mellett a turisztikai kínálat és a társadalmi szolgáltatások markáns megjelenítése a kommunikációban.
 
Elsődleges célunk a SEFAG Zrt. ernyő-brandjének felépítése volt, másodlagosan pedig a SEFAG Zrt. turisztikai almárkáinak újrapozícionálása, népszerűsítése és értékesítése.
A közös munkát egy teljes arculatfrissítéssel kezdtük, ahol a stratégiának megfelelően a Sefag Zrt. logójának mai grafikai nyelvbe történő átültetése után az ernyő-brandhez kapcsolva megterveztük az almárkák vizuális megjelenéseit is. A logotípia következetesen magába foglalja a márkaértékeket, és a SEFAG Zrt. vállalati értékeit és hagyományait is hitelesen hordozza.
 
A kommunikáció során a következő állomásunk a somogyi erdő, Magyarország legváltozatosabb erdejének kommunikálása volt a Facebookon és PR cikkekben. A somogyi erdők természeti és turisztikai aktualitásait közelebb vittük számos online csatornán az erdő, az állatvilág és a csillagászat szerelmeseihez. Nem egyszer a kis magyar növényhatározót is fel kellett csapnunk, mert a tölgy, a cser, a gyertyán, a juhar, az éger, a nyár, a fűz, a szil, a kőris, az erdei fenyő, a boróka, a hárs bemutatása nap mint nap sok kérdést vetett fel bennünk, bölcsész végzettségűekben. A legnagyobb kihívás ebben a szakaszban az volt, hogy az erdészeti szaknyelvet megértsük és közérthetően írjuk meg az üzeneteinkben. Az egész csapatunk megismerkedett a barcogó bikákkal, a koslató rókákkal, a gím- és dámszarvas közötti különbségekkel.
 
A kulcsüzenet könnyebb és szélesebb körű kommunikálása érdekében sajtóutat szerveztük a turizmus iránt érdeklődő újságírók részére. A sajtóút szervezésével az volt a célunk, hogy azokkal ismertessük meg személyesen a somogyi erdő látnivalóit és legfőbb értékeit, akik a segítségünkre lehetnek a fő üzeneteink közvetítésében. Bár az időjárás nem volt kegyes hozzánk, az egész napos kitartó eső ellenére – a született cikkek tanúsága szerint tartalmas és informatív látogatást szerveztünk a sajtó képviselőinek.
 
A somogyi erdő kiemelt turisztikai desztinációja a Zselici Csillagpark. A kommunikációs célunk az volt, hogy Európa első Nemzetközi Csillagoségbolt-parkjaként vezessük be a köztudatba a látogatóközpontnot. A Zselici Csillagparknak, somogy égboltjának új brand üzenetet terveztünk, az új arculatnak megfelelően a látogatóközpont weboldala új designt kapott, valamint készítettünk egy brand filmet, indítottunk Facebook Valentin-napi játékot és számos megjelenést generáltunk a nyomtatott és online sajtóban egyarán.
 
Ha a csillagokon már túl vagyunk, nem is kell messzire mennünk, csak a Csillagpark szomszédságába, a családias hangulatú Hotel Kardosfáig. A háromcsillagos erdei wellnesshotelnek új weboldalt fejlesztettünk, számos print és online megjelenést generáltunk, akár még a karácsonyfa alól is! ;) A somogyi erdők Facebook oldalán közösségépítő játékokat szerveztünk, és megismertettük játékosan az érdeklődőket a somogyi erdők túraútvonalaival is!
 
Jó néhány online és offline megjelenést terveztünk: szórólapot, képeslapot, étlapot, plakátot, leafletet, hírlevél sablont, Facebook kreatívokat, bannereket. A legegyszerűbb feladatokban is találtunk meglepően nagy kihívásokat! Terveztünk Vadászati katalógust, melyen a karácsonyi szabadságok előtti hajrában minden designer kollégának volt legalább fél napnyi feladata, hogy időben le tudjuk adni a nyomdának. Izgalmas, lendületes, jó szakmai kihívásokkal teli időszakot zárunk. A SALT-on belül nincs olyan kolléga, aki nem vett részt a SEFAG Zrt. kommunikációs és marketing feladataiban. Ahogyan Róma sem egy nap alatt épült, úgy a somogyi erdő ernyő-brandnek és almárkáinak is van még további útja.
 
Milyen érzésekkel zárunk le egy ilyen hosszú együttműködést? Magával ragadó a somogyi erdő természeti és földrajzi adottsága és hát nem utolsó sorban a SEFAG Zrt. munkatársainak elhivatottsága és erdészeti szakértelme. Nem volt mindig egyszerű, de bevalljuk, hogy szerettük, és bízunk a folytatásban.
 

A munkában résztvevő Salt-os team:

Molnár-Bánffy Kata / ügyvezető
Nagy István / grafika
Oláh Anikó / projektvezető, online
Bazsó Gabriella / PR
Gazda Emese / online
Boros Áron / web
Pers-Kovács Nóra / fotó, grafika
Burus Botond / grafika
Légár Béla / DTP
Pampuryk Péter / grafika
Toronyi Péter / grafika
Balassa Nikoletta / grafika

Ajánló
A Jószolgálat-díj kommunikációja
Érdemes időről-időre megállni és kiértékelni egy projektet, hogy számot vessünk az elképzeléseinkről,...
Még sosem volt ennyire könnyű adni
A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Kapaszkodó programja 1500 hátrányos helyzetű gyermek felzárkózását segíti...
Még sosem volt ennyire könnyű adni
A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Kapaszkodó programja 1500 hátrányos helyzetű gyermek felzárkózását segíti...
Mi lettünk a Magyar Olimpiai Bizottság ügynöksége
A MOB májusban megválasztott elnöke, Kulcsár Krisztián programjában kiemelt szerepet kapott a kommunikáció...
Mi lettünk a Magyar Olimpiai Bizottság ügynöksége
A MOB májusban megválasztott elnöke, Kulcsár Krisztián programjában kiemelt szerepet kapott a kommunikáció...
Münchenben találkoztunk a Hartmann Group munkatársaival
A német, nemzetközi piacon is jelenlévő HARTMANN orvosi és egészségügyi termékeket gyártó és értékesítő...
Münchenben találkoztunk a Hartmann Group munkatársaival
A német, nemzetközi piacon is jelenlévő HARTMANN orvosi és egészségügyi termékeket gyártó és értékesítő...
Hurrá, forgatunk!
Megint az ajtónkon kopogtatott egy olyan feladat, amiért hajlandók lettünk volna átúszni akár a La Manche csatornát...
Hurrá, forgatunk!
Megint az ajtónkon kopogtatott egy olyan feladat, amiért hajlandók lettünk volna átúszni akár a La Manche csatornát...
A jövőbe vezetünk
Ügynökségként jó érzés olyan ügyek, üzenetek mellé állni, melyet magánemberként is teljes mellszélességgel...
A jövőbe vezetünk
Ügynökségként jó érzés olyan ügyek, üzenetek mellé állni, melyet magánemberként is teljes mellszélességgel...
Aranydíjat nyertünk!
A Turizmus Trend/Vendég&Hotel által megrendezett kreatív verseny célja, hogy évről évre megtalálja a turisztikai...
Aranydíjat nyertünk!
A Turizmus Trend/Vendég&Hotel által megrendezett kreatív verseny célja, hogy évről évre megtalálja a turisztikai...
A Jószolgálat-díj kommunikációja
Érdemes időről-időre megállni és kiértékelni egy projektet, hogy számot vessünk az elképzeléseinkről,...
Lépj velünk kapcsolatba a címen
www.salt.hu