Hírlevél | 2015. 10.
Arhívum

A mi Képmás-unk

Molnár-Bánffy Kata
2015.10.
Médiatulajdonosok lettünk. 2015 május végén a Salt Communications többségi tulajdont szerzett a Képmás magazint kiadó vállalkozásban. A Képmás a konzervatív nők (és családok) magazinja: korszerű design, száz oldal értékes tartalom, gazdag gondolatvilág – nincs bulvár, nincs celebvilág, nincs bújtatott termékmegjelenés.
 
Régóta együtt dolgozunk a Képmás csapatával. A jelenleg is látható design és layout a SaltComm egyik első munkája volt, 2012 januárjától jelenik meg ilyen formában a Képmás. Azóta hónapról hónapra a mi grafikusműhelyünkben készülnek az oldalak vizuális tervei, elsősorban senior grafikusunk Balassa Nikoletta keze munkája nyomán. De nem csak a vizuális megjelenést viseltük szívünkön az elmúlt csaknem négy évben: sokat gondolkodtunk együtt brand-ről, reputációról, kapcsolati hálóról, együtt kerestük a fejlődési lehetőségeket.
 
Öt hónapja mindezt nagyon szoros együttműködésben, egy csapatként tesszük: közös irodában, közös ügyvezetővel, és legfőképpen közös jövőképpel.
 
MIT TUD A KÉPMÁS MAGAZIN?
 
A Képmás elsődleges missziója, hogy a célcsoportjába tartozó 25-55 év közötti, családos, vagy a családot értéknek tekintő, hagyományos értékrendű, magasan, de legalább közepesen képzett nőknek értékes, őket a hivatásukban és értékrendjükben megerősítő olvasmányt és fejlődési lehetőséget nyújtson. Konzumidióta nőknek sok magazint adnak ki. Gondolkodó, értékorientált, hagyománytisztelő, családközpontú, esetleg egyenesen istenhívő nőknek csak egyet: a Képmást. A Képmás tehát olyan piaci helyzetben van, amelyben nincs versenytársa. Nem egy apró helyet foglal el a magazinok sorában – ahogy az újságárusok polcain tűnik – hanem a koordinátarendszer felét egyedül birtokolja. A magyar egy konzervatív társadalom. A nők gyerekeket szeretnének, családban akarnak élni, nem aggasztja őket, ha a férjük többet keres vagy kevesebb részt vállal a házimunkában. A Képmás célcsoportja tehát nem kicsi, csak nem elég jól definiált. A mi feladatunk, hogy az egész társadalom számára definiáljuk.
 
A Képmás nem tömegcikk, nem is akar az lenni. De egy határozottan véleményvezérnek tekinthető csoportban (gondoljunk csak az óvodák, iskolák szülői értekezleteire, munkahelyi közösségekre, közösségi találkozóhelyekre, családi, baráti eseményekre) magas lefedettségre törekszik.
 
A megfeszített munkával megszerzett előfizetőinknek magas minőséget kell nyújtanunk. Nagyon magas minőséget. Ebből nem engedhetünk. A Képmás marketingstratégiája a magas minőség. Ezt fejezi ki a vizuális világ, ennek kifejeződése a magas színvonalú tartalom – és ezt fejezi ki a termék ára is.
 
A Képmás egy prémium termék. Ahhoz, hogy a tartalom minősége a lehető legmagasabb legyen, folyamatosan monitoroznunk kell az olvasóinkat is. Az első felmérés 2015. augusztusában két kontrollcsoporton (100 fős) megtörtént (ismeri, olvassa a képmást – célcsoport, de nem ismeri, nem olvassa a Képmást), az eredmények megerősítik a magas minőség stratégiát, nagyon kedvezőek a visszajelzések.
 
A KÉPMÁS SZÁMAI
 
Jelenleg havonta 14 000 példányban nyomják a Képmást, ezek pillanatnyilag teljes egészében célcsoportbeli olvasóhoz kerülnek, az alábbi felbontásban: 6500 előfizető, 5000 egyedileg vásárolt szám (Lapker, posta, saját alternatív hálózat, Új Ember stb.) és a maradék kb. 2500 példányt a kismamák kapják a kórházakban, ajándékcsomagban. A Képmás ezen kívül nagy adatbázissal rendelkezik, amelyben az elmúlt 15 év valamennyi nevesíthető előfizetője, vásárlója rögzítve van, és amely komoly direktmarketing lehetőségeket rejt magában. Rövid távú célunk a példányszámot 16 000 –re megemelni, de a jövőképünk három év alatt elérni a 25 000-es példányszámot.
 
A KÉPMÁS MINT HIRDETŐI TERMÉK
 
A Képmás legnagyobb kihívása a hirdetői termékként történő értékesítése, amelyben korábban nem volt sikeres. Ennek meglátásunk szerint az az elsődleges oka, hogy nem a megfelelő hirdetőknek próbálták értékesíteni a termékeket, hogy elavult a hirdetési termékpalettájuk, és hogy ezt a feladatot soha nem végezte egy rutinos szakember, nem fordítottak rá kellő energiát. EZ jó hír, mert ezek a hiányosságok meglátásunk szerint orvosolhatóak.
 
A Képmás célcsoportja a marketingben rejtőzködőnek nevezett, kevés médiát fogyasztó célcsoport (nem néz tévét, nem olvas bulvár és luxusmagazinokat). A mi kontrollcsoportos felmérésünk is ezt igazolja: interneten jelen levő, de más sajtóorgánumot nem fogyasztó csoport. Ugyanakkor érdemi vásárlói döntéseket hoznak: a családi otthon, 2-3 gyerekkel kapcsolatos fogyasztás, középosztálybeli státusz fogyasztói úton történő fenntartása stb. A Képmás célcsoportja tehát értékes hirdetői célcsoport.
 
Olyan partnereket szólítunk tehát meg, akiknek a termékei
- a gyerekek jövőjével kapcsolatosak (iskola, biztosítás, nyelvek)
- a család preventív egészségével kapcsolatosak (sport, vitaminok, gasztronómia, aktív pihenés)
- a középosztálybeli életmód fenntartásával, státuszszimbólumaival kapcsolatosak (gépkocsi, otthon, kert)
- az olvasóinkat körülvevő közösségekkel kapcsolatosak (értelmes ajándékok, értelmesen eltöltött szabadidő, ötletes együttlét)
 
A mi olvasónk nem saját magának vásárol. A hétköznapok hősnője egy kisebb közösség közepén áll és gondoskodik arról a kisebb közösségről – vannak, akikről száz százalékosan, és vannak, akikről kisebb arányban, de felelősségteljesen. Ezeknek a nőknek nem magas sarkú cipőt kell eladni (azt is), hanem iskolát. Nem parfümöket (azt is), hanem sportszereket. Nem fogamzásgátlót (azt nem), hanem lakberendezési tárgyakat. Ez egy úgynevezett rejtőzködő csoport hirdetési szempontból, de ahogy mi határozottan el kezdünk róluk beszélni, nem lesznek rejtőzködőek többé. A Képmáson keresztül meg lehet őket találni.
 
TEMATIKUS MELLÉKLETEK
 
A Képmás tehát még csak nem is közepes, hanem kiváló hirdetői termék. Éppen ezért, helyén kezelve az értékét, megújítva a hirdetői termékpalettát és odafigyelve a hirdetőink igényeire és érdekeire, tartalom alapú hirdetési termékeket kell létrehoznunk benne. Az elmúlt időben létrehozott új, tartalom alapú hirdetői termék a tematikus melléklet máris nagyon népszerűvé vált: előre, áprilisig eladásra került valamennyi számban. A tematikus melléklet lényege, hogy 12 új oldallal ajándékozza meg az olvasót, amelyben egy témát nagyon alaposan, több oldalról körbejár. Ehhez a tematikus 12 oldalhoz kapcsolódik egy szponzor, akinek az adott témakör beleillik a kommunikációjába. Részben kap saját oldalakat (hármat), részben együtt szerkesztheti velünk a melléklet többi tartalmát, javaslatokat tehet, ötleteket adhat. Született mellékletünk a kerékpározásról (a MOL támogatásával), Pest megye turisztikai lehetőségeiről (a Pest Megyei Kormánybiztosi Hivatal támogatásával), az immunerősítésről (a Béres Zrt. támogatásával), de a következőkben lesz szó háztartási hulladékhasznosításról, a családok pénzügyi optimalizálásáról, vagy női és családi vállalkozásokról is.

Lépj velünk kapcsolatba a címen
www.salt.hu